Regnig Höstdag i Visby.

 Regn hela dagen, Visbys gator glittrade, höst doft i luften, vindstilla(som tur var!).
Men vad mysigt Visby är en sån här regnig Höstdag i oktober, jag gav mig ut vid fyra tiden på eftermiddagen. Jag han inte långt för ett dovt mörker slöt sig runt mig. Murrigt, kallt, blött och kyligt! Jag vandrade mot Ringmuren, jag hade som tur är BRA KLÄDER! Väl innanför murarna log jag! Massa parraplyn, massa cyklar, massa människor på väg åt olika håll. Jag passerade This is it plakatet utanför den mycket inbjudande biografen Borgen, röda mattan, det blå taket med Guld stjärnor i Entren och de vachra förgyda stolparna skulle räkt för se inbjudande ut. Men bion har Café och är ihop byggd med resturang/bar. Men jag passerade...
 Trots regnet kylan kunde jag inte låta bli att le. Otroligt hur många cafén, Resturanger och barer som är öppna. Jag började räkna dom, men tappa bort räkningen...
Jag vandra upp på Adelsgatan där folk sprang in och ut ur gulliga affärer och mitt mål var skafferiets Café.
 Ingen hälso måltid men en Latte special och en matig smörgås vart det och framför allt en mysig stund i en dovt upplyst lokal endast stearinljus lös i rummen! Ur mysigt!!! Jag satt i eget rum läste Livets mening, tröttnade på Cafet tog Te istället och skrev på min egen bok. Fniss. Så kan de gå... Hmm fick ner några riktigt bra grejer till min ena bok. Sedan vandra jag ut på stan igen...
 Jag vandra förbi Bageriet som tydligen hade någon form av Jazzclub de var fullt i deras lokal, Bolagets resturang hade fullt med folk, På hörnet hade något bord ledigt, sedan Spelades det italensk musik och lukta mat en dörr stod vidöppen med fullt med stearinljus innanför dom har typ 10 lycktor runt sin resturang och blommorna blommar fortfarande! Undrar om de tar in dom på natten? Tror inte det...Munken fick mig skratta högt.
 Gissa vad både innergården och yttre serveringen, ute servering, dock med tyg tak men ändå, är öppet i kväll med bärbara ljuslycktor och stearinljus på alla bord! Otrolig mys faktor i Visby den här kalla regniga kyliga höstdag! Min tanke var om man verkligen vill ha en romantisk weekend måste ju Visby vara bland topp ställerna i värden att åka till. Mystad, med hög mysfaktor och godmat, vackert och sagolikt även i oväder, bara så speciellt!
 Dom som tror Visby dör på Hösten lurar sig själv, det är hur fint som helst här, det är öppet på så många ställen att man inte hinner med att pröva alla ställen, Etage har jag inte vart på än, ny resturang vid Östercentum en våning upp, jätte stort ställe, såg att de hade fullt med folk, Mc donalds nedanför hade färre med folk..
Jag har massa Cafén att pröva och massa resturanger jag aldrig varit på, vill prova Thairesturang med namn Kanjana... Vi har fått en ny Thaibutik typ 500 meter från där jag bor...Gissa om jag gillar det, älskar ju laga Thaimat, dom ligger brevid vetrinären och Tatostudio...Så fullt med liv och glädje mitt ute i östersjön mitt ute till havs på vår älskade ö Gotland i den sagolika staden Visby. För mig kan det nog inte bli bättre. Jag stortrivs...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: