Året 2009 del 1 vår & sommar.

Året 2009! Vad hände i mitt liv?
Del 1 Vår & sommar 2009.
Jo, jag bestämde mig för att lämna Östergötland!
Peter & jag satt in annons i GT & GA, Gotlandstidningarna sökte hus.
Fick massa svar och åkte till Gotland för att se på husen...

Peter tittar på det hus vi bor i nu...

Det första huset vart det vi valde...

Den här lägenheten  var naktuell, i en flygel i en gammal lada, nybyggdes lägenheter i två plan som en villa med egen ingång, dom valde bygga lägenheten på så sätt att det vart opraktiskt att bo där tyvärr... så det vart, Nej tack...

Men vad fint,  med nybyggt gemensamt mini spa
 på tomten...

Peter & jag ville ha egna rum, den här hade mini sovrum stort vardagsrum, Stort kök en trappa ned. Självklart Wc & dusch. Utanför fönstrerna en jätte balkong (de stora) hade de parkeringen nedanför? Suck...

Nästa hus låg några hundra meter från Havet...

Jätte vacker tomt. Men huset var för litet...

Bild på del av Tomten, bild Två huset ena lång gavel  sedan gick det ut i två flyglar på baksidan med inner gård. Bild fyra är del av stora rummet med öppen spis och två vinklade rum. De var speciellt det huset...Vi älskade tomten direkt och närheten till havet, men rumen var sommar stugs små.
Så tyvärr... Hade vart perfekt för katterna.

Det här huset titta vi på, men nej....STORT... Rörigt, trasigt, kallt!!! Nej direkt...

Otrolig innbyggd varanda!!!
Nästa hus ihop byggt med två lader, fin tomt men nära vägen...Dom hade verkligen fina stora vackra rum mycket utrymme, men här var läget fel, långt från havet, mitt på landet, en bra bit till stan, dåliga kommunikationer, Det vart Nej tack...

Huset vi valde, Kontraktet skrevs straxt efter...

Sedan vart det full fart vi sa upp lokalen, avslutade Yoga kurserna, packade, sålde & gav bort saker till återvinningen, olika oranisationer som har försäljning av beggagnade saker & kläder. Rensade!
hela våren höll vi på kämpa med skolan, med packa, med ekonmiska bitar och pratade med kunniga... Massa möten massa strul...
Packade ihop lokalen med Jasmine & Lukas hjälp.
Vi hade ju två ställen att packa på...

Först företaget..... Bara tre rum...Plats Vadstena....

Sedan vår lägenhet i Rogslösa....
King hjälper till? Nix rev lådor, öppna dom, leka! Klirr ohhps...

Peter fyllde år April min dotter Jasmine & Lukas kom med presenter, fixade kalas i trädgården vid Rogslösa Östergötland...

vi fick hjälp av grannen och några vänner, min dotter & Lukas vid flytten...
Peter & Jag åkte fram och tillbaka, tillbaka och ja ni fatar, Två flytt lasser med flyttbil, flera med vår stora bil/minibuss. Dyr , jobbigt och långdraget sista laset kom nu i höstas i samband med skoldagar i Skövde...
 Peter utslagen!!! Jasmine fånga Peter i vilo läge, ha ha ha....

Sedan bodde vi på Gotland men måste till Östergötland för avsluta en kurs, packa mer saker och ha en avskedsfest. Men först fyllde jag år!

På bröloppsdagen & på min födelsedag så åkte vi på utflykter På Gotland!
Jätte kul!
 Vi hitta tillbaka till platser vi älskat vara på innan vi flyttade och vi hitta nya platser för oss, som den här grottan...

Vi hade fint väder båda dagarna...
 Vår på Gotland, Maj och vi hade flyttat tillbaka till ön.

Ja visst, avskedsfest i prästgården vid Rogslösa...Det var trevligt men jag var helt slut av allt flyttande, pluggande, fixande och andra bitar som var rätt tunga... men vi fixade det.

Vi åker sedan på två veckors Yoga festival, full laddad bil med flyttsaker, katter, datorer och skolgrejer, Yes dag ett på Yoga festival, Hem Tenta, rent utsagt skitjobbig sådan. Otroligt nog klarar vi den och uppkoplingarna till mobilt bredband.
 Efter Tenta strand... Och Vila. Böda stand är vacker...

Svetthydda på Ölandsfestivalen
 peter Elmdal från Mundekulla uppträder på Ölandsfestivalen, sen blir det party!

Under Yoga festivalen PÅ ÖLAND, så tar Lukas Studenten, jag hade redan lovat komma så, in i bilen, köra hela vägen till östergötland, spöregn, Fira glad student, som måde rätt dåligt just då, sedan åka tillbaka igen till Öland och katterna...

Men visst är han värd att fira, han har gjort en lång resa för ta sin student examen...

Tillbaka på Yoga festivalen.... många fina minnen....

I trollskogen väntar familjen katt på lagom tidpunkt att börja resan hem till Gotland, katterna gillade Öland.

Midsommar middag utanför villan i Visby, innan var vi vid Fridhem på traditionellt midsommarfirande...

i Svängarna inreder vi rummen Vid Tofta Gården, där vårt arbete blir massera klienter hela sommaren.... Detta betyder packa upp inreda två rum med möbler, flytta saker...Massa saker.
Vi får hjälp av Mormoner som också hjälpt oss flytta in på Gotland. På Gotland kom våra vänner och hjälpte till... Vilka stjärnor....

Juni Tofta beach Club öppnar, med fri sprit, after beach band och massa folk, bad i polerna...
 Jag och Peter är på plats med några vänner.

Almedals Veckan med politik på agendan...Fullsatt! ha ha ha...

Juli & Kallbadhuset, Kallis gungar!

Försök att fika närheten after beachen på Kallis, glöm det, koppen hoppar i handen vid Botaniska flera hundrameter bort från Kallis, men visst är det lite underhållande. madrass plats för någon tusenlapp eller fler? inte?Brukar vara fullsatt...

Nu har vi börjat jobba ordentligt(Juli blir det full fart på jobbet) och Juli kommer med vänner & familj... Jag och Peter vid coconut strand cafe på Tofta...Helt underbart att vila lediga dagar på stranden... Vi hade 2 dagar ledigt i veckan...Typ helg...fast andra dagar...

Efter jobbet solnedgång vid fridhem... fridhems cafe vart en lugn oas för oss efter jobbet, bara se ut över havet, tystnaden...Och vi hade tur om det regnat var det ofta fint väder på kvällen, vi missade det dåliga vädret...

Vid Tofta i Juli är det FÅRFEST, så är det bara och jag och Peter är så klart på plats bland grannarna på landet. Nu har vi ju en egen tomt där, det känns så bra...

Lilla Adam Peter brors son(Thomas son) valde göra sig opoppulär hos en av värdarna för kvällen, Chockladen bara lämna tårtan och hamnade i munnen! Jag hade bara kamran där...
Det vart en dunder fest, he he he, vilka blixtrar och dunder, som tur var hade de dukat i ladan!!!
Sedan klarnade det upp efter middagen och festligheterna fortsatte utomhus...

Familjen har ju sommar hus på Gotland, Peter bror & hans sambo med deras barn på årliga besöket på ön. Vi valde utflykt vid Lummelundagrotterna... Efter fikat med svärmor, Maria, Thomas, barnen och ungdommarna gick vi på naturstigen...

Här har vi familjen, ungdommarna tappade vi bort vid bruket, men nästan alla, jag bakom kamran...

Jag fick sagolika foton på Adam den här dagen... Ursäkta fyrkantan vid stussen, men jag vill inte lägga ut han utan skyddslapp....

Adam är så jätte söt kille...Han var som mini näcken i den vackra skugs dungen...

Vi besöker Thomas.N Totte som hyrt två fiskebodar att semmestra i, helt galet mysigt och samtidigt väldigt spartanskt. Lugn och ro på platsen...

Medeltidsveckan i Visby Augusti...Mysigt anorlunda...

Bilderna är från strandgärdet och medeltida marknaden. förra året missade jag detta foto, men se hunden valde samma läge igen, jo den kollar på folk igenom spegeln...

Sesongen är snart över Peter & jag vandrar med Svärmor vid Tofta och ser solnedgången.
 När Visby är som best då åker familj och vänner hem igen och det blir lugnare, stillsammare på Gotland. Men fortfarande blomstrar ön och uteplatserna har fullt med gäster.
Vi jobbade i Augusti...
 Vi åkte också till munderkulla festivalen, där vi volentär jobbade under festivaldagarna.
Peter & jag plus två kvinnor hamnade i butiken där vi sålde Hälsosamma matvaror, Ekogodis, kläder, skivor, böcker och massa annat. Vi turades om att jobba så butiken kunde ha mycket öppet...
 Sören hade sina tavlor i stora hallen, jätte fin utställning i rummet där de hade de stora publikdragar artisterna...
 Roger Pontare & Peter Elmberg på Mundekulla festivalen..Sörens tavla i bakgrunden...