New Moon med nya ögon!

 Valde att se filmen igen...
New Moon utan jämföra den med orginal boken New Moon, utan att tänka på tidigare film Twilight, Bara se Filmen som en egen grej, fristående, DÅ hände det den var ju bra! Riktigt bra.



Helt klart ungdomsfilm men en bra sådan.


Den har ett tempo som jag inte kunde ta in i början, det skiljer sig markant från Twilight filmen, så jag tappade harmonin när jag såg den första gången.




Men andra gången var jag berädd och hade ju sett att de klippt, ändrat storry line, ändrat utseenden och händelser hade ju klippts bort eller kortats ned eller helt uteslutits, men igentligen har det ju inget med filmen att göra!

 Om jag inte sett Twilight och inte läst boken vad skulle hända då tänkte jag.
Hur uppfattar någon som bara ser filmen och inte vet något mer.


Jag hade en tjej som inte läst boken brevid mig på bion igår. jag skratta på grund av hennes reaktioner, när Jacob drar av tröjan hör jag "Oh waow his my man!" När Bella ser alla varulvskillarna utan tröjor då skriker tjejen "det är inte sant biffig"
 

och när Bella rusar mot Edward på torget skriker hon " spring fortare för fan, Oh nej stanna Edward!" Gissa om jag skrattade tyst för mig själv.


 hela filmen hoppade hon upp och ner i sin stol, runt 14-16 år var tjejen och såld på filmen! Filmen är verkligen gjord för ungdommar. Den skriker Ungdomlig!


 I Sista scenen när Edward frågar Bella "Will you marry me?"
Så skriker tjejerna när filmen abrupt stoppas och tar slut...
Tjejen brevid mig" Tog den slut där? Nej, nej, nej dom kan inte göra så mot mig!!!"
ha ha ha, rätt kul att ha en ung tjej sittandes brevid man såg filmen med nya ögon. Tack...
Jag hade inte sett filmen från den synvinkeln förrut...Den vart ny...
 Så Igen nya ögon en andra Changs, blev resultatet "en skitbra film" som tjejen brevid mig sa Och citat två från henne "Jag dör om jag måste vänta länge på nästa film" Slut citat!!! He He He
Jo jag ser fram mot Eclips jag med...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: